Planszówki zawsze na topie

010 min

Dnia 24 października w naszej szkole odbył się
Dzień Gier, który przyniósł wiele radości
i pozytywnych emocji wszystkim uczniom.
Wydarzenie to było nie tylko okazją do wspólnej zabawy,
ale także do integracji i nauki współpracy
między uczniami z różnych klas.




 

Zajęcia zostały zorganizowane przez uczniów klasy 5 w ramach lekcji wychowania do życia w rodzinie (WDŻ), co pozwoliło im zdobyć cenne umiejętności organizacyjne i odpowiedzialność za całość wydarzenia.

W Dniu Gier wzięli udział uczniowie z klas 1– 6, którzy z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w różnych formach rozrywki, przygotowanych na szkolnych przerwach. Każda przerwa stawała się momentem pełnym aktywności i możliwości wyboru różnych gier, które rozwijały zarówno umiejętności logiczne, jak i sprawność fizyczną.

Uczniowie mieli do dyspozycji różnorodne formy zabawy, począwszy od popularnych gier planszowych, które rozwijały strategiczne myślenie i współpracę, aż po gry ruchowe, takie jak Twister i gra w gumę, które zachęcały do aktywności fizycznej i zacieśniania więzi między rówieśnikami. Dla tych, którzy lubią wyzwania intelektualne, dostępne były także kostki Rubika, które rozwijały umiejętności logicznego myślenia oraz układanie klocków, co pobudzało kreatywność i zdolności manualne.

Wszystkie klasy były mocno zaangażowane, a widok uczniów wspólnie grających na korytarzach szkolnych pokazywał, jak wielką radość mogą sprawić proste gry i zabawy. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, niezależnie od zainteresowań czy umiejętności. Zarówno młodsi, jak i starsi uczniowie mieli okazję wspólnie spędzać czas, co sprzyjało integracji międzyklasowej.

Dzień Gier nie tylko dostarczył rozrywki, ale również uczył zasad fair play, zdrowej rywalizacji oraz wspólnego spędzania czasu w grupie. Organizatorzy z klasy 5 włożyli wiele pracy, aby wydarzenie przebiegło sprawnie i cieszyło się tak dużym zainteresowaniem. Dzięki ich zaangażowaniu, Dzień Gier był wyjątkowym wydarzeniem, które nie tylko urozmaiciło przerwy międzylekcyjne, ale również pokazało, jak ważne są wspólne inicjatywy i aktywność w szkole. Wszyscy uczestnicy – zarówno organizatorzy, jak i gracze – zgodnie przyznali, że było to doskonałe doświadczenie, które warto powtórzyć w przyszłości.

Simona Iskra, Julia Janusz,
Amelia Kaczyńska, Alicja Reichel